Anställda kan registrera timmar i tidsregistreringen via kundmiljön, samt via sin mobilapp. Om en anställd skickar in timmar i appen skickas detta till nästa steg i godkännandekedjan. Vem detta är beror på vilka inställningar som finns tillgängliga i din autentiseringskedja och dessa inställningar görs i din webbmiljö.
Efter att tidsregistreringen har godkänts av det sista steget i godkännandekedjan kommer den att markeras som "Godkänd" i medarbetarens kalender i både kundmiljö och mobilapp. Observera att det inte går att godkänna en tidsregistrering via appen, detta måste hanteras i kundmiljön.
För att en tidsregistrering ska kunna hanteras av en chef måste båda ha skrivbehörighet i tidsregistreringsmodulen. Dessa inställningar kan hanteras under Huvudinställningar, "Användare" & "Användarkort".
För att en begäran om tidsregistrering från en anställd ska synas behöver du se till att avvikelsemodulen är synlig. Vänligen ställ in detta genom att klicka på "Ändra" i det övre högra hörnet, gå sedan till "Lön" i menyn och gör modulen "Timer" synlig.
Om du vill veta mer om hur en anställd kan använda mobilappen, se följande artikel
Kommentarer