Tidsregistrering genom appen

Följ

Hur hanterar jag tidsregistrering i Nmbrs mobilapp?

  •      Installera den senaste versionen av mobilappen på din mobil (2.2.3).
  •      Logga in i Nmbrs mobilapp
  1.     Välj språk
  2.     Ange ditt företags domän, tex: foretaget.nmbrs.se
  3.     Ange den mailadress du har kopplad till ditt användarkonto i Nmbrs
  4.     Ange det lösenord du har valt för ditt användarkonto i Nmbrs
  •      Du kan rapportera tid samt skicka in denna för godkännande via appen. I slutet av varje månad skickar du in dina tider för godkännande till ansvarig person. Efter att du skapat och godkänt din tidregistrering har du inte möjlighet att ändra denna. Detta är endast möjligt att göra genom att radera de befintliga tidrapporterna och skapa nya, vilket endast är möjligt om rapportering för denna period inte gjorts.

Skapa en ny tidsregistrering

Först behöver du se till att ha den senaste versionen (2.2.3) tillgänglig på din mobil. Logga sedan in på ditt företagsdomän. När du har rätt version nedladdad och är inloggad på din domän är du redo att använda funktionen tidsregistrering via din app.

För att genomföra en tidsregistrering;

  •      Klicka på menyn för att öppna alternativen för tidsregistrering. Här finner du information om öppna, skickade, behandlade och avbrutna registreringar. Du kan byta period genom att swipea höger eller vänster.
  •      För att skapa en ny registrering klickar du på “Ny tidsregistrering” eller på “+” uppe I högra hörnet.
  •      Välj sedan vilken typ av tidsdregistrering du vill göra genom att välja “Dagar” eller “Timmar” och fyll sedan i informationsfälten. Notera att du har tillgång till samma lönearter tillgängliga i din mobilversion som i webapplikationen.
  •      Slutför din tidsregistrering genom att trycka på “Skicka” och på “Ja” i bekräftelserutan.

Ta bort en tidsregistrering

Du kan alltid radera påbörjad tidsregistrering så länge denna inte blivit godkänd.

  •   IOS – Dra den tidsregistrering du vill ta bort till vänster och alternativet “Ta bort” kommer bli synligt.
  •   Android – Tryck på den aktuella tidsregistreringen i minst två sekunder så kommer alternativet “Ta bort” att bli synligt högst upp.

Hur samverkar mobilapplikationen med webversionen?

Du har möjlighet att göra tidsregistrering genom appliktaionen I din mobil var och när som helst och detta kommer genast registreras i webversionen. Du kan sedan enkelt följa dina registreringar och se dess status direkt i din mobilapplikation.

Hur använder jag koderna för “Dagar” och “Timmar” och vad behöver jag tänka på?

  •   Först behöver du välja om du vill göra en tidsregistrering för dagar eller för timmar
  •   I menyn väljer du sedan den kod som beskriver den typ av tidsregistrering du vill rapportera
  •   Vid rapportering av timmar behöver du först välja ett startdatum och sedan en start- och sluttid
  •   Vid rapportering av dagar väljer du startdatum och slutdatum
  •   För båda alternativen har du möjlighet att bifoga en kommentar för att beskriva din tidsregistrering
  •   När du valt kod sparar du din tidsregistrering och den registreras sedan till aktuell period

Vem kan godkänna min tidsregistrering?

Detta beror på den attestkedja som finns inställd i din domän. Till exempel; om en anställd har en tilldelad manager så kommer denna manager hantera tidsregistreringen först. Den skickas sedan vidare till nästa steg i attestkedjan tills den når det sista steget. Efter den blivit godkänd i det sista steget i attestkedjan kommer tidsregistreringen få status “Godkänd”.

Om en manager gör en tidsregistrering för en anställd via webapplikationen kommer registreringen automatiskt bli godkänd av manager och vara synlig för den anställda i mobilapplikationen. I detta fall behöver den anställda inte göra någon egen tidsregistrering.

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk