Applicera ny kontoplan på företag

Följ

För att applicera en ny kontoplan på ditt företag behöver du genomföra följande steg:


1. På företagsnivå, gå till "Inställningar", "Löneinställningar" och sedan "Huvudboksnummer schema". Välj sedan den kontoplan du vill applicera på företaget.

 

2. I menyn "Löneinställningar", gå till "Kostnadsställen" och välj "Default kontoplan huvudbok" i drop down menyn. På detta sätt kommer den kontoplan som angivits för företaget att appliceras.

 

3. I menyn "Löneinställningar", välj "Företagsinställningar" och sedan "Ta bort journalposter" så genereras journalposterna utifrån de nya kontoplanerna.

 

Vänligen observera att om du vill att den nya kontoplanen ska kopplas till företaget i tidigare perioder så behöver ni växla till osäkert läge via hänglåset bredvid periodvisaren och sedan byta period samt genomföra ovan nämnda steg i önskad period.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk