Up & Go Business Medium

Följ

Att byta till en ny HR- och löneapplikation kan vara en omfattande process. Eftersom vi på Nmbrs® har stor erfarenhet av implementationsprocessen har vi valt att utvecklat vårt Up & Go program för att effektivisera och förenkla implementationsprocessen. Tillsammans med en certifierad lönekonsult erbjuder Nmbrs® en plan för implementeringen av Nmbrs® HR- och lönesystem. Vårt Up & Go program innefattar en engångskostnad som kan enkelt kan tjänas in genom en snabb och effektiv  implementation av Nmbrs®.

För vem

Detta program är speciellt utvecklat för:

  • Nya kunder
  • För Nmbrs® Business från 25 till 150 anställda
  • Inga förkunskaper om Nmbrs® krävs 

Mål och resultat

Målen för Up & Go Program Business Medium är:

  • En förberedd och utbildad arbetsgrupp, redo att arbeta med Nmbrs®
  • Egen Nmbrs® miljö, där inställningarna för lön är effektivt ordnade
  • Anställda har tillgång till systemet
  • Löneadministratörer som kan använda alla funktioner optimalt


Programsupport

Up & Go Business Medium erbjuder följande support: 

  • 24 timmars support från en extern konsult, delvis på plats och delvis på distans
  • Projektledning med hjälp av Basecamp
  • Fri tillgång till alla implementationsverktyg och allt innehåll i programmet


Programmet

Nedan beskrivs steg för steg den support vi erbjuder. För vissa komponenter omfattar detta en dag på plats som en del av Up & Go programmet Medium. Vår externa konsult besöker er på plats för att gå igenom programmet. Våra konsulter är väl bekanta med HR- och lönesystem och vet allt om konvertering från olika system. Nmbrs® Start Up Team ansvarar för planering av implementationen och besvarar alla övriga frågor om konverteringen så att ni snabbt och enkelt kan bekanta er med systemet.


Steg 1 Mål och planering

Steg 1 omfattar förberedelse och planering av implementationen. Detta görs under ledning av Nmbrs® Start Up Team. Tillsammans kommer vi att gå igenom vilka steg som måste ingå i utbildningen och implementationen. Den externa konsulten går tillsammans med er igenom era företagsdetaljer via telefon.


Steg 2 Utbildning 
Under steg 2, efter att vi planerat strukturen, kommer arbetsgruppen att genomgå utbildningen. För all information rörande detta, se sidorna om utbildning i vår kunskapsbank.


Steg 3, 4 Organisera och importera

I Up & Go Business Medium sammanfaller implementationsprocessens steg 3 och 4. Först organiserar den externa konsulten strukturen och efter att ha erhållit listan över anställda implementeras de anställdas uppgifter i systemet.


Steg 5 och 6 Förberedelse och kör skarpt
Den externa konsulten kommer till er arbetsplats och försäkrar sig om att applikationen kan sättas i bruk och att de slutliga testen körts. Lönefunktionaliteterna förbereds av den externa konsulten och ”nyckelanvändarna” får tillgång till applikationen.


Steg 7 Utvärdering
Det slutliga steget är 7, projektet utvärderas över telefon och kvarstående frågor diskuteras. Installationen kontrolleras och projektet avslutas varefter ni kommer att återgå till vårt normala supportflöde.


Kostnad

Programmet Up & Go Business Medium (25 till 150 anställda) omfattar tre dagars hjälp på plats och kostar  26 500:- (exkl. moms)

Kom igång

Om du vill komma igång med Nmbrs kan du starta ditt abonnemang via din Nmbrsmiljö. För mer information kan du kontakta vårt Start Up Team.

  • startup@nmbrs.se eller +46 (0) 10 138 87 78

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk