Jag kan inte lägga in ny anställd i min nya miljö

Följ

Om du får upp ett felmeddelande när du försöker lägga till en anställd i din nya miljö kan detta bero på att det saknas vissa grundinställningar. Vänligen kontrollera om det finns inställningar för kollektivavtal samt information om företaget. Dessa skapas normalt om man fullföljer instruktionerna i Nmbrs onboarding-app.

Ni har möjlighet att lägga till detta manuellt genom att skapa ett eget kollektivavtal. Detta gör ni genom följande steg; Gå till inställningar på masternivå och "inställningar kollektivavtal". 

 Tryck sedan på: "grupper" och "+ ny grupp" och fyll sedan i benämningen för kollektivavtalet.

 

Gå sedan tillbaka till “Inställningar”, välj det kollektivavtal ni just skapat i drop down-menyn och välj sedan att spara detta. Då registreras även timmodell, lönemodell, schemamodell och tidsregistreringsmodell. Ni har även möjlighet att justera inställningar för respektive modell i efterhand på företagsnivå.

 

Utöver inställningar för kollektivavtal behöver ni även fylla i mer information om företaget under “Organisationsnummer”. Detta gör ni genom att gå in på företagsnivå och tryck sedan på "Mer" under modulen “Organisationsnummer”. Fyll sedan i samtliga fält i modulen och spara detta.

 

 

Efter att ni lagt till ett kollektivavtal till företaget samt angivit fullständig information i modulen “Organisationsnummer” har ni sedan möjlighet att öppna guiden för ny anställd genom att trycka på + ikonen på anställdnivå.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk