Med DATUM-uppdateringen har vi inaktiverat IP-validering i Nmbrs. Användare kommer därför inte längre att få ett IP-valideringsmail så fort de loggar in från en ny plats. Om specifika IP-adresser används, se exemplet nedan, kommer IP-valideringen att vara aktiv tills vidare. Kontoägaren kommer att få mer information om detta via e-post.
Det är möjligt att använda IP-valideringen via Visma Connect. Detta gäller både affärs- och redovisningsmiljöer. För att aktivera IP-valideringen måste tillgång till Visma Self Service Portal beviljas. Denna åtkomst kan begäras via ett supportärende.
Se till att biljetten tydligt anger vem som ska aktivera IP-valideringen och vilken Nmbrs-domän det gäller. Dessutom är det viktigt att mailadressen som får tillgång till portalen också har en aktiv inloggning inom den aktuella Nmbrs-domänen.
Efter att tillgång till Visma självbetjäningsportal har beviljats kommer vi att kontakta relevant användare med mer information.
Betrodda enheter
Från och med nu kommer de betrodda enheterna även att visas i Visma Connect istället för i Nmbrs.
Kommentarer