När du har den här sidan framför dig använder du förmodligen mobilappen från Nmbrs. Grattis! Det kan naturligtvis vara så att du stöter på ett problem. I den här artikeln har vi listat de vanligaste problemen för dig. Klicka på ett av ämnena för att omedelbart öppna problemet.
1. Ett felaktigt domännamn användes
OrsakEn felaktig domän har angetts. Om detta är sant kommer följande fel att visas:
I Nmbrs® används en domän för att logga in i löneadministrationsmiljön, till exempel nlpayroll.nmbrs.nl. Detta är den domän som också används för att nå applikationen i webbläsaren.
Lösning:
Om du inte vet vad domänen för din lönemiljö är, ta en titt på denna sida.
Du kan ange din e-postadress via 'Jag har glömt mitt underdomännamn'. Domännamnet kommer sedan att skickas via e-post till dig.
2. Det går inte att välja land
OrsakDu kan inte använda Nmbrs-appen offline. När 'Mobildata' är avstängd för användning av Nmbrs-appen och du inte är på ett WiFi-nätverk kan vissa inställningar inte laddas i appen.
Du kan scrolla ner via "Inställningar" i iOS. De specifika apparna visas här. Öppna Nmbrs-appen och kontrollera inställningen 'Mobildata'. När den här inställningen är avstängd kan problemet uppstå.
Lösning:
Du kan lösa det här problemet genom att slå på "Mobildata" för Nmbrs-appen, eller ansluta din telefon till ett WiFi-nätverk.
3. Fel. Ogilig användare!
Om du ännu inte har ett konto inom domänen för din löneadministratör kan du tyvärr inte logga in med mobilappen ännu. Det går inte heller att begära ett nytt lösenord.
Ta reda på:
Om så är fallet kommer skärmen att visa detta fel:
Lösning:
Självklart vill du även se din lönebesked via mobilappen! Så vänligen kontakta din arbetsgivare. Han kan vidta nödvändiga åtgärder för att ge dig ett Nmbrs-konto.
Kommentarer