Av ändringsformulären är det endast möjligt att se och/eller lämna in deklarationer och ändra adresser via appen om medarbetarmallen tillåter detta. Det går inte att förbättra inlämnade deklarationer via appen, använd din medarbetarinloggning på datorn för detta.
- Deklarationer
- Ändra adress
- Ändra bankkonto
Deklarationer i appen
Klicka på menyn uppe till höger och klicka sedan på Deklarationer.
Du har en överblick över inlämnade deklarationer och status. Klicka på Ny deklaration eller på plus för att skapa en deklaration
Typ:
I denna rullgardinsmeny kan du ange vilken typ av deklaration du vill lämna. Det kan vara en utgiftsdeklaration, eller kilometer som ska ersättas. Vilka val du kan göra här beror på vilken lönemodell som är satt för arbetstagardeklarationsblanketterna.
Startdatum:
Här kan du ange vilken dag kostnaderna uppstår.
Värde:
Här kan du ange mängden (eller antalet kilometer).
Beskrivning:
Den anställde kan ange en beskrivning för att förtydliga deklarationen.
Bifoga fil:
Du kan välja en fil från fotobiblioteket eller ta ett foto direkt.
För att lämna in en deklaration, tryck på skicka eller uppe till höger på ikonen.
Ändra adressen i appen
Under fliken "Mutationsformulär" kan medarbetaren välja alternativet "Ändra adress" efter att ha valt "Nytt mutationsformulär". Han har valet att ange en ny adress eller att ändra den befintliga adressen.
Efter att ha angett postnummer och husnummer har medarbetaren möjlighet att klicka på "sök adress". Med detta laddar appen automatiskt ner övriga data. Om alla uppgifter har angetts korrekt, enligt den anställde, klickar den anställde på "Skicka", då kommer ett popup-fönster upp med ett meddelande om om formuläret har fyllts i korrekt (Succé).
Ändra bankkonto i appen
Under fliken "Mutationsformulär" kan den anställde välja alternativet "Ändra bankkonto" efter att ha valt "Nytt mutationsformulär". Bankkontonumret kan endast ändras om ett bankkontonummer redan har angetts.
Kommentarer