Rensa cacheminnet och ta bort kakor från Visma Nmbrs i din webbläsare

Borttagningen av kakorna i Visma Nmbrs-miljön i webbläsaren säkerställer att de senaste versionerna av webbsidor och program laddas i webbläsaren. Detta kan lösa visnings- och/eller inloggningsproblem relaterade till Visma Nmbrs-applikationen.

Rensa kakor i Google Chromechrome.jpg

  1. Öppna Chrome och klicka på de 3 vertikala prickarna i menyn längst upp till höger

  2. Välj "Inställningar"
  3. Klicka på "Integritet och säkerhet"
  4. Välj sedan "Cookies och annan webbplatsdata" och klicka sedan på "Se all webbplatsdata och alla behörigheter"
  5. Navigera till  i sökfältet
  6. Skriv in  "nmbrs" och din Visma Nmbrs miljö kommer att visas
  7. Klicka på papperskorgs-ikonen för att radera de specifika kakorna kopplade till Visma Nmbrs-miljön eller välj "ta bort alla visade"

  8. Stäng all öppna flikar
  9. Starta om webbläsaren

Rensa kakor i Mozilla Firefox firefox.png

  1. I menyraden längst upp på skärmen klickar du på Firefox och väljer "Inställningar"
  2. Välj panelen "Sekretess"
  3. Klicka på "Visa kakor"… för att öppna fönstret Kakor
  4. Skriv in Nmbrs i fältet Sök:. Kakor som matchar sökningen kommer att visas
  5. Markera de kakor i listan som du vill ta bort och klicka på Ta bort.
  6. Stäng fönstret Kakor
  7. Stäng sidan . Alla ändringar du har gjort sparas automatiskt
  8. Stäng all öppna flikar och starta om webbläsaren (för att vara på den säkra sidan)

Rensa kakor i Microsoft Edge Edge.jpg

  1. Öppna Edge och välj  Inställningar med mera 
  2. Välj "Inställningar"  och sedan "Cookies och webbplatsbehörigheter".
  3. Under "Cookies och lagrade data" väljer du "Hantera och ta bort cookies och webbplatsdata"
  4. Klicka på "Visa alla cookies och webbplatsdata" och sök efter "nmbrs"
  5. Välj nedåtpilen  till höger om webbplatsen och välj "Ta bort "
  6. Stäng all öppna flikar och starta om webbläsaren

Rensa kakor i Safari Safari.jpg

  1. Öppna Safari
  2. Klicka på “Safari” på datorns skrivbord  
  3. Välj “Inställningar
  4. klicka på “Integritet
  5. Klicka på “Hantera webbplatsdata” och sök efter “Nmbrs” 
  6. Markera webbplatsen och klicka på “Ta bort
  7. Klicka på “Klar
  8. Stäng alla öppna flikar
  9. Starta om webbläsaren

Kommentarer

Knowledge base