I den här artikeln kommer vi att förklara hur du kan skapa och lägga till funktioner för anställda. Användare med byråmiljö kan lägga till funktioner på koncernnivå. Eftersom koncernnivån saknas för användare med en affärsmiljö kan de lägga till funktioner på masternivå (kugghjulsikonen).
Det är också möjligt för båda typerna av användare att lägga till funktioner direkt på anställdnivå.
OBS! Funktionsnummer får innehålla max 10 siffror och funktionsnamn får innehålla max 50 tecken.
Gå till funktionspanelen i byråmiljön
Om du vill lägga till en funktion som administratör, följ dessa steg för att gå till funktionspanelen:
1. Gå till fliken "Utforskaren".
2. Gå till koncernnivå.
3. Klicka på "Funktioner" under rubriken "HRM-inställningar".
Gå till funktionspanelen i företagsmiljön
Om du har en företagsmiljö kan du följa nästa steg för att gå till funktionspanelen.
1. Gå till fliken Inställningar på masternivå.
2. Klicka på "Funktioner" under rubriken "HRM-inställningar".
Lägg till en ny funktion
När du är i funktionspanelen kan du lägga till en ny funktion genom att klicka på knappen "Lägg till funktion".
Ge den nya funktionen ett namn och nummer. Klicka på "Spara".
Lägga till en funktion för en anställd
Du kan lägga till funktioner på anställdnivå. För att lägga till funktioner med den här metoden, gå till personalkortet och funktion.
Klicka på pennan bredvid funktion i detta fall programmerare.
Välj den nya funktionen i rullistan. Klicka slutligen på "Spara" för att skapa den nya funktionen.
Kommentarer