När man inte kan ta emot en avisering som kommer från Nmbrs-applikationen kan det bero på flera orsaker. Följande lista beskriver de vanligaste orsakerna.
- Aviseringen har inte skapats
- Ett skiljetecken har av misstag lagts till i mottagarens namn
- Fel e-postadress har angivits
Obs: Om e-postmeddelandet syns i de skickade signalerna betyder det att e-postmeddelandet har “lämnat” Nmbrs och har skickats från applikationen (förutom när orsak 2 och 3 förhindrar detta). Nmbrs har inget inflytande på behandlingen av e-postmeddelanden. Se följande artikel i händelse av att e-postmeddelandena inte kommer fram korrekt.
Spårning
Navigera till “Skickade Aviseringar” för att kontrollera om de relevanta aviseringarna har skapats och skickats.
Lösningen
Om aviseringen inte har skapats beror det på ett annat problem. Granska då inställningarna och spåra stegen som togs när aviseringen skapades för att identifiera vad som kan ha lett till att aviseringen inte beter sig som väntat. Exempelvis;
- Om aviseringen har att göra med ett avvikelseformulär kan du kontrollera för att se om formuläret över huvud taget hade skapats
- HR avisering: undersök inställningarna för HR aviseringar på koncern nivå.
2. Ett skiljetecken har av misstag lagts till i mottagarens namn
Orsak
Ett skiljetecken har lagts till i mottagarens namn, detta orsakar problem vid sammanställning av e-postmeddelandet. Det angivna namnet används som “hälsningsfras” i aviseringen och därför kan skiljetecken inte användas i en persons namn.
Spårning
Hör gärna efter med mottagaren om ett skiljetecken har lagts till i namnet. Exemplet nedan visar hur det ser ut för en anställd. Ingen avisering kommer att skickas när du skapar en inloggning för denna medarbetare.
Lösning
Ta bort skiljetecken i modulen där mottagarens namn visas. Efter detta måste en ny signal skapas.
3. Fel e-postaddress har angivits
OrsakEn felaktig e-postadress har angivits, vilket gör att e-postsaviseringen inte kan tas emot.
Spårning
Se modulen för skickade aviseringar för att kontrollera om de relevanta signalerna har skapats och skickats korrekt. Genom att klicka på en av aviseringarna kan du se information om mottagaren.
Lösning
Ange rätt e-postadress i modulen “Användarkonton” på koncernnivån. Den gamla inmatningen måste först raderas innan en ny skapas.
Kommentarer