Introduktion
Tidigare var det möjligt i Visma Nmbrs att endast sätta upp en miljöägare. Det var i princip den person som ansökte om (eller hade begärt) den fria provperioden och tecknar kontrakt med Visma Nmbrs. I många fall visade det sig att denna juridiska ägare inte var den som faktiskt hanterar applikationen.
Eftersom endast miljöägaren hade tillgång till 'Mitt konto', missade applikationshanteraren vissa funktioner som han/hon var tvungen att kontakta den juridiska ägaren för.
Miljöägaren var även kontaktpunkten för Visma Nmbrs för alla viktiga rapporter, men i många fall agerade den juridiska ägaren mer i bakgrunden och sköter i princip inte de operativa uppgifterna i själva applikationen.
För att ändra den juridiska ägaren, se följande artikel:
Utifrån detta beslutade vi att göra en uppdelning mellan de olika kontaktpersonerna.
Ämnen i denna artikel
- Hur det fungerar
- Rättigheter av kontaktpersoner
- Lägg till kontaktmall
- Lägg till eller ändra kontakt logga in som kontaktinloggning
1. Hur det fungerar
Inom Visma Nmbrs är det möjligt att ställa in flera 'Kontakttyper'. Det finns två möjliga ägare som kan definieras som; applikationshanteraren och den juridiska ägaren.
Den nuvarande miljöägaren är nu till en början både applikationsansvarig och juridisk ägare. Han/hon kan utse någon annan som applikationsansvarig i "Mitt konto", eftersom detta inte behöver vara samma person.
Dessutom kan några andra nya kontakter läggas till:
• Dataskyddsombud (DPO)
• Ekonomisk kontakt
• Supportkontakt
• Säljkontakt
• Teknisk administratör
Alla sju kontakttyper har tillgång till "Mitt konto", varvid en person kan utses för var och en av de nämnda typerna och en inloggning kan kopplas till den. Beroende på kontakttyp kommer den personen att ha vissa rättigheter inom systemet.
2. Rättigheter per kontaktperson
Olika rättigheter gäller för varje typ av kontaktperson. Dessa är fördefinierade och kan inte ändras via mallens användare -> instrumentpanelredigeraren.
Administratör
Functional Owner | Legal Owner | Data Protection Officer | Financial contact | Support contact | Sales contact | Technical contact | |
E-mail settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Write |
Security settings | Write | Write | Read | No access | No access | No access | Write |
Theme settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Read |
Website settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Read |
Contact persons | Write | Write | Read | Read | Read | Read | Read |
My invoice overview | No access | Write | No access | Write | No access | No access | No access |
Information | Write | Write | Read | Read | Read | Read | Read |
My subscription | Read | Write | No access | Read | No access | No access | No access |
Zendesk settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Write |
Företag
Functional Owner | Legal Owner | Data Protection Officer | Financial contact | Support contact | Sales contact | Technical contact | |
E-mail settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Write |
Security settings | Write | Write | Read | No access | No access | No access | Write |
Theme settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Read |
Contact persons | Write | Write | Read | Read | Read | Read | Read |
My invoice overview | No acces | Write | No acces | Write | No acces | No acces | No acces |
Information | Write | Write | Read | Read | Read | Read | Read |
My subscription | Read | Write | No access | Read | No access | No access | No access |
Zendesk settings | Write | Write | Read | No access | Read | Read | Write |
3. Lägg till kontaktmall
Observera!
4. Lägg till kontakter eller justera dem
Gå till Mitt konto':
När du har slutfört allt klickar du på "Spara". Ett aktiveringsmail kommer att skickas till denna e-postadress.
Kommentarer