Nmbrs-applikationerna har olika lönefunktioner tillgängliga för NL och SE. Lönerelaterade moduler är landsspecifika, därför måste olika funktioner finnas tillgängliga för att hantera dem. API:et följer samma logik som webbappen och när det finns olika moduler erbjuder API:n olika nycklar.
Ordlista
Modul: en specifik funktion i Nmbrs
Överensstämmande nycklar
De flesta modulerna använder enhetliga nycklar (calls) för NL och SE.
Exakt the same
- Timkomponenter
- Lönekomponenter (Lönedelar)
- Bankkonto
Skillnader inom en nyckel (call)
Personlig info
NL har fler fält att fylla i. Samma anrop kan användas i NL och SE, därför kommer endast de tillgängliga fälten att visas i SE.
Address
Husnumret/suffixet är den enda skillnaden mellan NL och SE.
Lön
I NL används lönetabeller, men inte i SE.
Kontrakt
På grund av förändringarna i arbetsmarknadslagen (WAB - Wet Arbeidsmarkt inBalans) har NL två ytterligare fält än SE gällande kontrakt: skriftligt kontrakt och kontraktstimmar per vecka.
Avskilda nycklar
Vissa moduler är helt olika i NL och SE, och följaktligen i API.
Schema
NL -> Schema [Schedule_Get, Schedule_GetAll_AllEmployeesByCompany, Schedule_GetCurrent, Schedule_GetList, Schedule_Update, Schedule_UpdateCurrent]
SE -> Tidsschema [TimeSchedule_AllEmployee_GetListByPeriod, TimeSchedule_DeleteByID, TimeSchedule_GetAll, TimeSchedule_GetListByPeriod, TimeSchedule_Insert]
Tidsregistrering
Finns endast i SE.
Hur vet man vilka nycklar som är avsedda för NL resp. SE?
På specifikationen finns en "märkning" NL-only eller SE-only som identifierar vilka nycklar som är landsspecifika.
Det finns också en felkod som informerar utvecklaren när ett nyckel inte är tillgänglig för det valda landet:
3001: This call is not available in your country
Till exempel, om nyckeln TimeRegistration_GetList anropas för autentisering av en användare som tillhör NL-miljön, kommer det att returnera ovanstående felmeddelande.
Kommentarer