Vi lagt till en ny funktion som ger en översikt för vad som ligger inlagt i de anställdas tidregistrering. Genom att använda de olika filter som finns tillgängliga får du en tydlig överblick för vilka tidregistreringskoder som ligger inlagda i de anställdas kalendrar under den valda perioden.
Rapporten finns tillgänglig på alla nivåer i Nmbrs. Om du inte kan se rapporten behöver du lägga till den i användarmallen.
Användarmallar
Innan du kan börja använda rapporten för tidregistrering kan det vara så att du först måste synliggöra den i användarmallarna. Läs mer om hur du hanterar användarmallar här.
Observera: Eftersom rapporten finns tillgänglig på alla nivåer i Nmbrs innebär det att du också måste synliggöra rapporten på master-, koncern-, företag- och anställdnivå - om du önskar utnyttja rapporten på alla nivåer.
Skärmdumpen ovan visar var du behöver gå in för att synliggöra tidregistreringsrapporten beroende på nivå. I det här exemplet är vi inne på Företagsnivå > Rapporter > Tidregistrering.
Just nu är det bara administratör användare som kan använda sig av rapporten.
Rapporten
Du hittar tidregistreringsrapporten under fliken 'Rapporter' i modulen 'Anställd lön', eller genom att söka på tidregistrering i menyn.
Använd de filter som finns att tillgå för att plocka ut den information du tycker är intressant. Du kan filtera mellan olika perioder, tidregistreringskoder samt statusen på koden.
Observera: Rapporten tar inte hänsyn till eventuella extra dagar/timmar eller lönearter som har lagts in, endast tidregisteringskoder visas. Rapporten tar heller inte hänsyn till de anställdas semestersaldo.
Det är även möjligt att dra ut rapporten i Excel.
Kommentarer