Åtgärdspunkt koncern
Du kan lägga till åtgärdspunkter på koncernnivå och välja att skicka dessa till kontaktpersoner. Kontaktpersoner som ska få åtgärdspunkter kan anges under HR Signal inställningar.
Observera: åtgärdspunkter för koncernen skickas inte till företagskontakten.
När du slutför en åtgärdspunkt kommer den att döljas efter 3 månader. Till exempel, om åtgärdspunkten är klar den 16-08-2017, kommer den att döljas från och med 16-11-2017.
Lägger till åtgärdspunkt för administratörer
Videon nedan visar hur åtgärdspunkter för en koncern kan läggas till. I resten av artikeln förklaras även stegen:
Följ stegen nedan för en textbeskrivning.
Välj en koncern och klicka på ikonen åtgärdspunkt.
Klicka på lägg till åtgärdspunkt
Typ
Välj typ av åtgärdspunkt. Om typen inte finns i listan klickar du på plustecknet för att lägga till en ny typ.
Lägg till värde
1. Ange namnet
2. Klicka på lägg till
3. Klicka på krysset uppe till vänster.
Att lägga till åtgärdspunkt
Du kan nu välja den nyskapade typen från listan. Fyll i ett åtgärdsdatum och en beskrivning och klicka på Spara.
Åtgärdspunkten har nu lagts till.
Åtgärdspunkter
På koncernnivå ser du koncernens åtgärdspunkter, företagets åtgärdspunkter och de anställdas åtgärdspunkter.
- En röd åtgärdspunkt betyder att datumet för åtgärdspunkten har löpt ut.
- En grå åtgärdspunkt betyder att åtgärdspunkten är avslutad.
- En vit åtgärdspunkt betyder att åtgärdspunkten ännu inte har utförts.
Kommentarer