På fliken "Inställningar" kan du ställa in löneworkflowåtgärder för alla koncerner.
Globala inställningar
På fliken "Inställningar" hittar du inställningar för "Workflow".
Lägg till nya inställningar för löneworkflow
Klicka på "Lägg till nytt workflow" för att lägga till ditt egna nya workflow.
Löneworkflow namn
1. Ange ett namn för löneworkflower. Du behöver detta namn för att välja dessa workflowinställningar för löner senare på företagsnivå.
2. Ange en e-postadress till den person som ska få en e-postavisering vid fel. Om ett fel uppstår i löneworkflowet skickas en signal till den e-postadress du anger. Du kan ändra detta när som helst.
3. Klicka på "Spara" när du har angett informationen.
Workflow för löner
Dessa är alla möjliga aktiviteter i ett löneworkflow. Alla aktiviteter är inaktiva som standard.
För att aktivera en aktivitet, klicka på den aktivitet du vill aktivera.
Workflow aktivitet inställningar
1. Klicka på "Aktiv" för att aktivera denna inställning.
2. Välj om denna aktivitet ska utföras automatiskt (kryssa i rutan) eller manuellt (avmarkera rutan). Om du väljer automatisk exekvering kommer aktiviteten att bearbetas automatiskt av Nmbrs®, så du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder själv när denna inställning har gjorts. Om du väljer manuell exekvering kommer aktiviteten inte att bearbetas automatiskt, men du kan se den senare på listan över workflowuppgifter för löneadministration som fortfarande behöver utföras manuellt.
3. Välj vilken åtgärd den valda aktiviteten ska följa (i detta fall bearbetning av lönekörningen). Detta kan vara början av perioden eller, i det här fallet, efter körningsförfrågan. Andra inställningar, som de för workflowet för arbetsgivardeklarationen, kan göras efter körlåset istället för efter körningsförfrågan.
4. Välj efter hur många dagar denna aktivitet ska utföras (i detta fall hur många dagar efter körningsbegäran). Du kan också välja att utföra aktiviteten omedelbart och då kommer den att utföras direkt efter föregående aktivitet.
5. Välj att skicka en signal efter att en aktivitet har utförts. (Frivillig)
6. Välj vilka kontaktpersoner som ska få en signal.
Se här om du vill skapa en kontaktperson.
7. Klicka "Spara"
Löneworkflowinställningar
Efter att ha ställt in åtgärderna kommer du att se en översikt över de aktiviteter som måste göras i det löneworkflow du just skapat.
De aktiva aktiviteterna listas i löneworkflowet (de med en kryssad ruta).
På företagsnivå är det alltid möjligt att ta bort aktiva aktiviteter i löneworkflowet för att förhindra att de utförs. Så för varje företag kan du ställa in vilka aktiviteter som är relevanta för det specifika företaget (till exempel om ingen anställds inloggning är aktiv eller inga integrationsinställningar har ställts in).
Löneworkflowet är nu skapat. Du kan naturligtvis också skapa flera löneworkflows.
Kommentarer