På masternivå, koncernnivå och företagsnivå är det möjligt att ange kontaktpersoner. Dessa kontaktpersoner kommer också att få en varning beroende på inställningarna för HR-signal och löneworkflow. Det är därför viktigt att inmatningen för dessa kontaktpersoner skrivs in korrekt och att rätt e-postadress anges.
Företagsnivå
Låt oss till exempel överväga att skapa en kontaktperson på företagsnivå. Detta görs på samma sätt som på koncernnivå. Det är också möjligt att skapa en byråkontaktperson. Detta görs på inställningsnivå under "Användarinställningar".
1. Gå till företagsnivå.
2. Klicka på menyknappen längst upp till höger på skärmen och välj "Företagets kontaktperson" under "Generell".
Lägg till kontaktpersoner
Klicka på "Lägg till kontakter"
Lägg till en anställd
1. Välj en anställd och ange uppgifterna.
2. OBS! När varningar måste skickas till kontaktpersonen måste e-postadressen anges här.
3. Klicka på "Spara".
Flera kontaktpersoner
Du kan skapa flera kontaktpersoner. Förutsatt att en e-postadress har angetts skickas varningar till alla kontaktpersoner på denna lista. Du kommer att se e-postadresserna i översikten "Varningar skickade".
1. Välj en standardkontaktperson. Namnet på denna kontaktperson kommer då att visas på startsidan.
2. Vill du ta bort en kontaktperson från den här listan för att han till exempel inte längre behöver ta emot varningar? Klicka sedan på "Välj kontakter". Du kan självklart även ta bort kontaktpersonen genom att klicka på det grå krysset till höger om kontaktpersonen.
Redigera kontaktpersoner
Här kan du bocka av/avmarkera kontaktpersoner som kommer att finnas med på listan och som får larm.
Klicka på "Spara".
Kommentarer