Att byta till ett annat HR- och lönepaket medför det nödvändiga arbetet. För nya kunder som föredrar att göra implementeringen tillsammans med en erfaren part erbjuder Visma Nmbrs Up & Go-programmet. Implementeringen genomförs med en noggrant certifierad partner, som är insatt i löne- och HR och kan allt om konverteringar från flera system. Under hela processen övervakas planeringen och kvaliteten av Visma Nmbrs Customer Success-team.
Detta är en engångsinvestering som enkelt kan återvinnas på kort sikt genom att organisera i Visma Nmbrs på ett sådant sätt att maximal effektivitet kan uppnås från systemet.
Observera: kostnaderna för att rekonstruera administrationen vid ett byte under året faller inte under Up & Go. En tilläggsavgift beräknas utifrån antalet perioder och lönebesked som ska rekonstrueras.
För vem?
- Startande kunder
- Visma Nmbrs Business upp till 50 anställda
- Inga tidigare Visma Nmbrs- kunskaper krävs
Vad är målen?
- En egen Visma Nmbrs-miljö, där alla löneinstitutioner och de mest använda HR-funktionerna är effektivt ordnade.
- Anställda som har tillgång till systemet
- Ett förberett och utbildat team, redo att arbeta med Visma Nmbrs
- Löneadministratörer som utnyttjar alla funktioner optimalt
- HR-proffs som utnyttjar de mest använda HR-funktionerna optimalt
Vad är inkluderat?
- 16 timmars support från en extern konsult.
- Projektledning med hjälp av Basecamp.
Hur utförs det?
Programmet kan delas in i ett antal steg, som beskrivs nedan. Om du vill ha en detaljerad översikt över alla inställningar/funktioner som tas upp i Up & Go-programmet, klicka här.
Steg 1 planering och inventering
Customer Success Team kommer att kontakta dig per telefon för en global inventering, diskutera förberedelserna och bedöma om det är nödvändigt att följa introduktionsutbildningen. Slutligen planeras det första mötet, som helt och hållet ägnas åt en omfattande inventering och förberedelse av datakonverteringen.
Steg 2 Konfigurera och importera
Konsulten etablerar företagen och HR-funktioner och importerar personaldata.
Steg 3 Kontroll och utbildning
Vid en gemensam lönebehandling kontrolleras de konverterade uppgifterna och nyckelanvändarna utbildas omedelbart i den periodiska processen. Användningen av HR-funktionerna förklaras också.
Steg 4 Slutförande och utvärdering
Avslutningsvis förklarar den hur anställda, chefer och andra användare har tillgång till Visma Nmbrs. Om det blir en start nästa kalenderår får du instruktioner i samband med årstransiteringen. Slutligen utvärderas och avslutas projektet per telefon tillsammans med Customer Success-teamet. Efter detta överförs det vanliga stödflödet.
Vad kostar det?
Up & Go Business Small-programmet (50 anställda) inkluderar 16 timmars assistans och kostar € 1490,- (exklusive moms)
Hur börjar man?
För att börja med Up & Go-programmet kan du köpa programmet direkt i Visma Nmbrs via Mitt konto:
Customer Success-teamet kommer att kontakta dig för att boka det första mötet!
Kommentarer